Referenssit

No-Office America, LLC

No-Office America, LLC on kahdella mantereella toimiva filmituotantoyhtiö. Alkujaan musiikkivideoista lähtenyt toiminta (mm. Kylie Minogue, Shaggy, Nervo, Darude, Cheek, Vesala, Elastinen, Sanni ym.) on laajentunut mainoksiin (Nokia, F-Secure, Creative Recreation, Veikkaus, YK Plan) ja elokuviin. Ensimmäinen pitkä elokuvamme Fail Fail Fail Success julkaistaan vuoden 2018 alussa. Tällä hetkellä teemme visualisoinnit Los Angelesissa, mutta tuotantoja tehdään paljon yhteistyössä myös Suomen tiimin kanssa.

Toimistomme on käyttänyt Cinema 4D:tä vuodesta 2007 alkaen. Cinema 4D on ollut monipuolisesti käytössä efektikuvien ja tyyliteltyjen visualisointien tuottamisessa. Parhaita puolia ovat innovatiivinen käyttöliittymä, yhteensopivuus After Effectsin kanssa ja ohjelman keveys. Cinema 4D toimii monipuolisena työjuhtana, jolla onnistuu niin elokuvien kohtausten ja kamera-ajojen suunnittelu että logojen laatiminen.

Vuosien varrella Cinema 4D:n renderoinnin laatu on noussut huimasti, samoin livekuvan integrointimahdollisuudet. Myös MoGraph ja dynamiikkamallinus on parantunut mukavasti.

Jaakko Manninen, ohjaaja / tuottaja, No-Office America, LLC


Perusparannussuunnittelu Leo Osara Oy

Perusparannussuunnittelu Leo Osara Oy on korjausrakentamiseen erikoistunut arkkitehtitoimisto. Yrityksemme on ollut mukana kehittämässä nykyisiä rakennusteknisiä ohjeistuksia ekologisuudessa, viherratkaisuissa ja rakennustekniikassa.

Tarjoamme asiakkaillemme perusteellista asiakaslähtöistä suunnittelua, pääasiassa taloyhtiökohteita.

Cinema 4D on ollut meillä käytössä noin vuoden verran ja sitä käytetään pääasiassa ArchiCAD-mallien visualisointiin ja viimeistelyyn. Parasta ohjelmassa on sen vapaus ja monipuolisuus.

Jenni Maedde, sisustusarkkitehti SIO, Perusparannussuunnittelu Leo Osara Oy


3Digital Design

2Dmeets3D

Oma yrittäjyys alkoi vuonna 2007 toiminimestä, josta muotoutui vuonna 2011 3Digital Design. Yritys on toiminut markkinoinnin ja mainonnan eri segmenteillä. Vuodesta 2011 suunta on ollut enemmän 3D työskentelyssä eri markkinoinnin tarpeita varten. Pääsääntöisesti 3D-visualisointi, -kuvitus ja -tuotesuunnittelu ovat yrityksen pääpaino. 3D-visualisointi on tällä hetkellä painottunut interiööri- ja tuotekuviin, mutta myös muutkin 3D-kuvitukset ovat mahdollisia. Visualisointi voi olla joko still-kuva tai animaatio, asiakkaan tarpeet ja jakelukanava ratkaisevat. Mutta edelleen tarjoan melko kokonaisvaltaista markkinoinnin osaamista ja tuotantotyötä. Printti- sekä digimediat ovat varsin tuttuja ja niihin pystyn tarjoamaan laadukasta osaamista.

Olen käyttänyt Cinema 4D ohjelmaa vuodesta 2011. Tämän ansiosta olen pystynyt laajentamaan omaa tarjontaani ja uutta kulmaa yrityksen kehitykselle. Sanoisin, että helppokäyttöisyys ja toiminnan vakaus on ollut parasta Cinema 4D:ssä. Myös toiminnot ja mahdollisuudet ovat useasti hyvin viimeistelyt uusimmissa versioissa.

Cinema menee hienosti eteenpäin vuosi vuodelta. Toki on matkan varrella ollut hieman "vaisumpiakin" päivityksiä, mutta aina suhteellisen tarpeellisia. Itse kaipaisin helppokäyttöisempää UVW-mappausta ja teksturointia. On toki sanottava, että itselläni on varsin ohut kokemus, mutta näiden käyttöönotto on ollut vaikeampaa kuin muut Cinema 4D:n ominaisuudet. Cinema 4D ei ole mahdoton, mutta siitä saisi tehdä vielä käyttäjäystävällisemmän. R19 julkistuksessa tullut ProRender on mielenkiintoinen uutuus ja odotan kovasti sen kehittymistä.

Tomi Lyytikäinen, 3Digital Design


Juan Felipe

Olen tehnyt freelancerina työtä muun muassa oman maani (Venezuelan) hallituksen hankkeissa (asuin- ja liike-rakennukset), sekä projekteja yksityisille yrityksille, kuten Ford Motorille, Pepsille, ja rakennusliikkeille. Suomessa painopisteeni on suuntautunut enemmän omakotitalo-alueille. Olen erikoistunut arkkitehtuurivisuliasointiin ja rakennusten ulkopuolien kuvaamiseen, mutta olen tehnyt myös muutaman tuotevisualisoinnin.

Olen käyttänyt Cinema 4D:tä versiosta 7 lähtien Advance Render moduulin avulla. Ohjelmiston helppokäyttöisyys on luonut täydellisen sillan alustavista luonnoksista tai lopullisista piirustuksista enemmän ”konkreettisiin” malleihin, jotta asiakkaat pystyvät visualisoida ideoitaan ennen niiden toteuttamista. Ohjelmiston helppokäyttöisyys ja hyvä vakaus ovat Cinema 4D:n parhaita ominaisuuksia.

Vaikka Cinema 4D on pysynyt helppokäyttöisenä, se on kehittynyt siten, että käyttäjä voi tuottaa syvempää, rikkaampaa ja monimutkaisempaa sisältöä.

Cinema 4D oli pelinvaihtaja, kun olin pääsemässä 3D-maailmaan. Kokeilin monta eri ohjelmistoa, jotka vaativat paksun kirjeen vierelläni, jotta sain edes perustehtäviä suoritettua. Tämä ei kuitenkaan tapahtunut Cinema 4D:n kanssa. Jopa silloin, kun avasin ohjelmiston ensimmäistä kertaa, kaikki oli selvästi esillä ja pystyin aloittamaan luomisen ja oppimisen samantien.

Juan Felipe


Kraphik 3D

Kraphik 3D / Design Storgård

Kraphik 3D on visualisointiin, animaatioon ja Cinema 4D -koulutuksiin erikoistunut yhden miehen yritys, joka on aloittanut toimintaansa vuonna 2006 tekemällä arkkitehtuurivisualisointeja.

Olen käyttänyt Cinema 4D:tä jo noin 12 vuotta. Löysin ohjelman jo opiskeluaikoina ja ammattimaisesti se on ollut käytössä jo vuodesta 2005 asti, jolloin tein sillä ensimmäisen arkkitehtuurivisualisoinnin.

Cinema 4D on mielestäni tarpeeksi yksinkertainen ja sen takia sillä saa nopeasti tuloksia ja hyviä kuvia. Sen sijaan, että pitäisi hallita monimutkaista käyttöliittymää, niin voi keskittyä olennaiseen tekemiseen eikä tarvi nysvätä käyttöliittymän valikoita liiaksi asti, kuten joissakin alan muissa 3D-ohjelmissa. Käyttöliittymän voi muokata omiin tarkoituksiin sopivaksi.

Parasta Cinema 4D:ssä on sen nopeus, hyvä käytettävyys ja luotettavuus, renderointien hyvä laatu jo perusasetuksilla sekä sen artistiystävällisyys.

Cinema 4D on mielestäni oikeastaan kehittynyt niin nopeasti, että uusia ominaisuuksia ei aina huomaa kuin vasta myöhemmin, kun niitä tarvii käytännössä.

Kimmo Rinta-Pollari, Kraphik 3D

Kuva: Kraphik 3D / Design Storgård


Mikäli haluat näkyvyyttä ja tarinasi sivuille, ota yhteyttä Jani Kiviahoon.