Artlantis 6

Fysikaalinen renderointimoottori

Artlantis 6 -version ydin on täysin uusittu fysikaalinen renderointimoottori, joka mahdollistaa aikaisempaa fotorealistisemmat renderoinnit. Materiaalit näyttävät aiempaa luonnollisemmilta, ja valo kimpoilee erityyppisistä materiaaleista uskottavasti.

Kätevät esiasetukset

Monesti tiettyyn tilanteeseen sopivien renderointiasetusten etsiminen saattaa tuntua aloittelijasta hankalalta. Uuden Artlantiksen kanssa kaikki on kuitenkin helpompaa, koska ohjelma sisältää eri valaistusolosuhteisiin sopivia esiasetuksia, joiden avulla näyttävään lopputulokseen on mahdollista päästä helpommin ja ennen kaikkea nopeammin.

Valkomalli

Uusimmalla Artlantiksella on mahdollista renderoida niin kutsuttuja valkomalleja. Kun renderointitavaksi valitaan White model, Artlantis renderoi mallin kaikki pinnat tasaisen valkoisella värillä, mutta läpinäkyvät pinnat säilyttävät kuitenkin läpinäkyvyytensä. Tätä mukavaa tehokeinoa voidaan hyödyntää esimerkiksi ensimmäisissä luonnosvaiheen renderoinneissa.

Valkotasapaino

Valkotasapainoa säätämällä valkoisista pinnoista saadaan valkoiset vallitsevista valaistusolosuhteista riippumatta. Valkotasapainoa voi säätää täysin automaattisesti tai käsin valitsemalla renderointinäkymästä pinta, jonka halutaan renderoituvan valkoisena.

Ambient Occlusion

Ambient Occlusion -renderointitehoste luo varjoja niihin kohtiin, joihin luonnollinen valo ei yllä. Tämä mahdollistaa luonnollisen kaltaiset kontaktivarjot ja tuo samalla yksityiskohdat paremmin esiin sisä- ja ulkorenderoinneissa.


Valaistus

IES-valot

Artlantis 6 mahdollistaa IES-tiedostojen käyttämisen valonlähteinä. Jos 8 esiasetettua IES-valokeilaa eivät riitä, löytyy valaisinvalmistajien sivuilta lukuisia IES-tiedostoja, jotka voidaan helposti tuoda Artlantikseen. IES-valonlähteitä voidaan myös tarvittaessa hienosäätää Artlantiksessa.

Paranneltu Neon-shader

Neon-shaderin avulla voidaan luoda valaisevia materiaaleja, jotka toimivat valonlähteinä. Artlantiksen uusittu Neon-shader tuottaa laadukkaampaa valoa huomattavasti nopeammalla laskenta-ajalla kuin aikaisemmassa versiossa.


Valokuvaupotus

Työnkulku 3D-mallin upottamiseksi valokuvaan on täysin uudistettu. Mallin katseluperspektiivin kalibrointi valokuvaa vastaavaksi onnistuu helppokäyttöisillä apuviivoilla. Integroidulla maskieditorilla valokuvasta voidaan tuoda osia 3D-mallin etualalle.


Apuviivat

Laser projection -työkalulla mallin pinnoille voidaan luoda objektien asettelemista helpottavat apuviivat, joihin voi tarttua.


Katalogi ja mediakauppa

  • Artlantiksen omaan mediakauppaan pääsee entistä helpommin.
  • Katalogi on helpommin muokattavissa ja toiselle kansiotasolle voi lisätä omia kansioita.
  • Katalogista voidaan tarkastella viimeksi käytettyjä mediaelementtejä. Valitut medialementit tai kaikki mallissa käytetyt mediaelementit saadaan näkyviin helposti.
  • Mediaelementtejä voi tallentaa valintaan ja ripotella hiiren klikkauksilla satunnaisesti malliin.

Esikatseluikkuna

Esikatseluikkunan esitystapaa voi muokata lennossa, mikä helpottaa huomattavasti esimerkiksi suurissa ja monimutkaisissa malleissa liikkumista. Mallissa voidaan liikkua OpenGL-tilassa, ja malli renderoituu aina, kun näkymässä pysähdytään.


Hakukentät

Objekti- ja materiaalilistojen sisältöä voidaan suodattaa hakusanoilla, mikä nopeuttaa huomattavasti objektien ja materiaalien selaamista suurissa malleissa.


KeyServer

Uuden lisenssipalvelimen voi asettaa käynnistymään automaattisesti palvelinkoneen käynnistyessä. Windows-palvelimella sitä voidaan ajaa palveluna.


Retina-näytöt

Artlantis 6 tukee täysin Applen Retina-näyttöjä.


Automaattinen tallennus

Automaattinen tallennus mahdollistaa työtiedoston automaattisen varmuuskopioinnin.


Mediat

Mediakatalogi

Artlantiksen asennuksen mukana tulee yli 400 erilaista 3D-objektia ja materiaalishaderia, jotka ovat heti käytettävissä. Materiaalishaderit ja 3D-objektit on jaettu helppokäyttöiseen katalogiin, josta niitä voi raahata ja tiputtaa suoraan malliin. Mediaelementit on jaettu havainnollisesti ryhmiin, jotka on kuvattu symbolein. Mediakatalogi-ikkunan voi myös tarvittaessa raahata toiselle näytölle, jos käytössä on kaksi näyttöä.

Mediakauppa

Artlantiksen mukana tulee Artlantiksen sisällä toimiva mediakauppa, joka pitää sisällään yli 5000 erilaista 3D-objektia ja matriaalishaderia. Mediakaupasta on helppo ostaa erilaisia visualisointielementtejä vaikka yksi kerrallaan. Ostetut mediat siirtyvät automaattisesti Artlantiksen omaan mediakatalogiin, jossa ne ovat aina tarviattessa käyttövalmiina. Artlantiksen mediakauppa pitää sisällään myös paljon maksuttomasti ladattavia mediaelementtejä, joten sinne kannattaa rekisteröityä heti ohjelman asennuksen jälkeen.

Artlantiksen mediakaupassa maksuvälineenä käytetään aivan erityisiä Artlantis-krediittejä. Krediittejä voidaan myös käyttää renderointiajan ostamiseen Artlantis-renderointifarmista.


Tekniset vaatimukset

Artlantis toimii niin Windows- kuin Macintosh-alustallakin. Artlantis hyödyntää 64-bittisyyttä.

Vähimmäiskokoonpano

  • Suoritin: Intel® i3, 4 ydintä, 2GHz
  • Käyttöjärjestelmä: Mac OS X 10.8.5, Windows 7 (64-bit)
  • RAM-muisti: 8 Gb
  • Näytönohjain: OpenGL-yhteensopiva erillisnäytönohjain 1 Gb -Näytön resoluutio: 1280x800 -Internet-yhteys

Suositeltu kokoonpano

  • Suoritin: Intel® i7, 4+ ydintä
  • Käyttöjärjestelmä: Mac OS X 10.10, Windows 7 tai 8.1 (64-bit)
  • RAM-muisti: 16 Gb
  • Näytönohjain: OpenGL-yhteensopiva erillisnäytönohjain 2 Gb
  • Näytön resoluutio: 1920x1080
  • Internet-yhteys

Hinnat

Katso tuotteiden hinnat hinnastosta


Kysy lisää


Mari Suominen
020 741 9708
Iina Ormaa
020 741 9717
Jani Vesterinen
020 741 9712

Sivustomme käyttää evästeitä.